Saturday, October 4, 2008

Kad Diskaun IPTA...

ETALING JAYA 28 September - Sebilangan mahasiswa IPTA di seluruh Malaysia mempersoalkan kewujudan kad diskaun IPTA sebagaimana yang dicanang-canangkan oleh pemimpin Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) di universiti masing-masing.

Di Universiti Malaya , aktivis Pro Mahasiswa saudara Fadzil Jamal mempersoalkan kesungguhan YDP MPMUM Afandy Sutrisno yang memimpin Majlis Perundingan Pelajar Kebangsaan (MPPK) dalam memperjuangkan isu kebajikan mahasiswa khususnya isu kad diskaun.

“Pada bulan jun yang lalu, beliau mencanangkan tentang kad diskaun untuk meringankan beban mahasiswa setelah harga minyak naik melambung.Majoriti mahasiswa di seluruh negara merasa lega lantaran cadangan yang bernas intu.Namun, sampai ke hari ini kad diskaun pun tak kunjung-kunjung tiba.”ujar Fadzil.

Di Universiti Putra Malaysia, seorang aktivis mahasiswa Pro Mahasiswa UPM saudara Razak Mustapha mempersoalkan mengapa pimpinan mahasiswa Aspirasi tidak bersungguh-sungguh dalam memperjuangkan Kad Diskaun Mahasiswa.

“Pimpinan MPP hanya suka melancong di luar negara.Isu-isu kebajikan ini hanya akan ditimbulkan sebaga pemanis mulut.Tentang kad diskaun, sampai hari ini tak ada apa-apa perkembangan.”

Di Universiti Sains Malaysia, seorang mahasiswa tahun dua saudara Asyraf pula mengingatkan pimpinan MPPK agar tidak memperbodoh-bodohkan mahasiswa dengan jaji-janji palsu semata-mata-mahasiswakini

2 comments:

vertroyz said...

pasal kad diskaun ipta... ye ke mcm tuh?? hurmm xpe2 i'll try refer to other sources as well..

sket pasal pmi...

i donno how's pmi at other uni..

i think mr.b's words in jacknaim's cbox are reasonable..

1. "kalau pencuri nak mencuri, mereka akan daftar diri di balai polis ke???" mestilah tidak, kan...
kalau betul pmi ade agenda lain, yg x baik, lebih mudah lah pihak pentadbiran nak kesan sbb dah ade presiden pmi utk dipertanggungjawabkan... dan kalau mcm tuh sapelah yg sggup nk crk mslh jd prsden pmi.. xde sape nak.." ~mr.B~

2.kalau betul pun di tempat lain dah ade mslh2 yg terbit dr pmi, analogi yg plg cantik ialah mpdmn sendiri... kite buleh je nak cop dan label mrk sbg persatuan yg pasif, x jage dan bela kebajikan siswa, tp bile fikir blk maybe pimpinan lepas je kut yg kureng cket.. same lah ngan pmi.. kite x leh samekan ngan uni lain sbb jelas2 pimpinan pmi usm kampus kesihatan x same ngan pemimpin pmi uni lain.. ~mr.B~

donno how d rest feel about it, but so far i think its quite true...

IBU TITING ARAB SAUDI said...

Saya ingin menyampaikan kepada seluruh TKW yang bekerja di negeri orang saya IBU TITING seorang TKW DI ARAB SAUDI pengeng pulang ke indonesia tapi uang tak cukup untuk biaya sempat saya putus asah apalagi dengan keadaan SUAMI saya sakit-sakitan di kampung dan gaji saya itu pun buat beli obat-obatan sedangkan hutang banyak kebetulan saya buka-buka facebook mendapatkan nomor hp KI KUNCORO katanya bisa bantu orang melunasi hutang melalui jalan TOGEL dengan keadaan susah jadi saya coba hubungi AKI dan minta angka bocoran ANGKA THAILAND angka yang di berikan 3D ternyata betul-betul tembus 100% dan bagi saudarah-saudarahku di indonesia yang bekerja di luar negeri jadi TKW apabila punya masalah hutang sudah lama belum lunas jangan putus asah beliau bisa membantu meringankan bebang masalah anda silakan hubungi KI KUNCORO di nomor 0823-1332-9888 silakan buktikan sendiri aki tidak melayani SMS demi allah saya sudah membuktikan.untuk info lebih jelas KLIK: >>KLIK DI SINI KALAU ANDA MAU MENANG SAMA SEPERTI SAYA <<<